Index - FAQ - Rechercher - Membres - Groupes - S'enregistrer - Messages Privés - Connexion
SEPULTURA - The Mediator Between Head and Hands... (Octobre)
Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4  Suivante
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Le Forum des Éternels Index du Forum -> La Tribune Du Héraut Omniscient [News]
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Sam 21 Sep 2013 16:30    Sujet du message: Répondre en citant


FéGaffeToua !
lol
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Pietro
Divid Coverdead


Inscrit le: 12 Aoû 2007
Messages: 8139
Localisation: Nissa la Bella

MessagePosté le: Lun 23 Sep 2013 14:35    Sujet du message: Répondre en citant

S1phonique a écrit:
lol je voulais parler de Paulo quel CON !
Mon Paulo.....


Parce qu'on entend la basse ? Blink
_________________
UNCHAINED - Infernal Death Machine (le clip !)
UNCHAINED - No Scapegoat to Blame

Boutique UNCHAINED: http://unchainedmetal.bigcartel.com/

SCORNFORGER - Thrash Till You Puke!!!
DIVIDEAD (mon ancien groupe) - Sweet revenge (live)
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Lun 23 Sep 2013 14:39    Sujet du message: Répondre en citant

Dans tes mieleuses !
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Dim 06 Oct 2013 9:26    Sujet du message: Répondre en citant

EN concert le Mercredi 05 mars 2014 AU TRABENDO avec :
LEGION OF THE DAMNED
FLOTSAM AND JETSAM


:metalbeer: :metalbeer: :metalbeer:
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Pingouin
Jean-Pierre Elkathrash


Inscrit le: 15 Jan 2010
Messages: 5306

MessagePosté le: Sam 19 Oct 2013 4:55    Sujet du message: Répondre en citant

Des extraits : http://www.youtube.com/watch?v=Z-Fq3apxbS0
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Lun 21 Oct 2013 16:44    Sujet du message: Répondre en citant

Au Trabendo de Paris le MERCREDI 05 MARS 2014 à partir de 17h30 !

Thrash or die !






_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Pingouin
Jean-Pierre Elkathrash


Inscrit le: 15 Jan 2010
Messages: 5306

MessagePosté le: Mar 22 Oct 2013 6:56    Sujet du message: Répondre en citant

Guitarist Andreas Kisser of Brazilian/American metallers SEPULTURA recently gave the Brazilian newspaper Diario de Pernambuco a track-by-track breakdown of the band's new album, "The Mediator Between Head And Hands Must Be The Heart", which will be released on October 25 via Nuclear Blast Records. Check it out below.

"Intro"

Andreas: "Actually, the intro is the demo we did just before we went to the studio, with all the songs played at the same time! It's like you are listening to all the songs that you will hear separately on the album at once. It sounds so great, noisy and powerful and it was a result of an accident that I had on my computer. Each song had its track so when I accidentally played the tracks together they came strong and beautiful so I decided to show the guys and they all liked it!"

"Trauma Of War"

Andreas: "This will be the first song on the album and is one of the fastest and most brutal songs we ever did. The performance of our drummer, Eloy [Casagrande], is fantastic, it gave such an energy to the song that the guitars, bass and vocals had to top that level of brutality, for sure our strongest opener so far. I wrote the lyrics inspired by friends that went to war and came back with some kind of trauma, some kind of disturbance that they have to live with for the rest of their lives."

"The Vatican"

Andreas: "An ironic tribute to the conclave that elected Argentinian Pope Francis I as the successor of Benedict XVI. This track has some death metal influences. The lyric tells the story of how the Vatican was created, filled with blood, orgy, murders, corruption, adultery. It's one of the most evil and perverse lyrics I ever wrote."

"Impending Doom"

Andreas: "Song with a very slowed tempo, with heavy picks and a low-tuned rhythm. Its nickname was 'Puxada', because of the guitar's riff characteristic. This track is very heavy. The lyrics are Derrick's [Green, vocals]. And it talks about cursed inheritances that are left from generation to generation. What world we are going to leave for ours heirs?"

"Manipulation Of Tragedy"

Andreas: "Another of Derrick's lyric. Talks about collective manipulation through a culture of fear, creating tragic and drastic situations in order to justify certain decisions made by the governors, legitimizing some limitations to the society. The manufactured consent. The song was born from Eloy's double-bass drumming rhythm. It sounds very SEPULTURA, with influence from several periods of the band."

"Tsunami"

Andreas: "Derrick wrote the lyrics for it, part inspired by the natural phenomena and part by the 'tsunami' of information we receive nowadays through the worldwide web and the media in general. A tsunami is the most powerful force of nature, stronger than any earthquake, tornado or a storm. It simply destroys everything in its path. The result is total destruction but also total cleanup, a new beginning."

"The Bliss Of Ignorants"

Andreas: "Derrick's lyric. It's about the illusion created in society that we are free to do whatever we want, but, in fact, it is not like that. Freedom is limited and part of the society lives under ignorance, euphoric, without awareness of everything that surrounds us. The song opens with percussive drum, low tuning and groovy sound. Its nickname was 'Brasuca'. It's kind of a mix of 'Roots' and 'Chaos A.D.' rhythm. Ross [Robinson, producer] influenced us to explore more this Brazilian side. With participation of percussionist Fred Ortiz (BEASTIE BOYS' former drummer who plays with Derrick in MAXIMUM HEDRUM)."

"Grief"

Andreas: "It is a song that starts with clean guitars in a way that we never attempted before, I think it was our biggest challenge on this album and it came out amazing. I wrote the song inspired by a tragic incident that happened in Brazil in January 2013. More than 200 kids died in a fire inside a night club. The place didn't have the proper emergency exits and most of the people died asphyxiated, it was horrible. The small town at the south of the country, where most of the people were from, was in total grief. I wrote this song to honor the victims and their families."

"The Age Of The Atheist"

Andreas: "This is a song I wrote inspired by the hard times we live today and how difficult is to believe in things. So many theories of conspiracies against the official reports that make your head turn with so much confusion, all religions that are pushing each other away like never before, making disagreements instead of unity. We have to believe in our strength. We, as people, have the power to change everything and we are losing this belief, becoming numb and hopeless."

"Obsessed"

Andreas: "Deals with the shopping anxiety. The compulsive purchase of unnecessary goods and the consequent accumulation of things produced by the unruled and uncontrolled thirst. People do not worry with the origin of what they consume. There is an eternal search for satisfaction through the consumption, preventing people from evolving in the way that they should. This is the track that has the participation of Dave Lombardo [former SLAYER drummer], a fill on the song with Dave's rhythmic characteristics. It's a great honor having this idol and master in our song."


Et la fin de la mise en bouche : http://www.youtube.com/watch?v=XsU7uuJPP88
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Mar 22 Oct 2013 8:48    Sujet du message: Répondre en citant

j'ai commencé à l'écouter...pour l'instant je suis Couscous_Ci COuscous_ça
Neutral
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Pietro
Divid Coverdead


Inscrit le: 12 Aoû 2007
Messages: 8139
Localisation: Nissa la Bella

MessagePosté le: Mar 22 Oct 2013 14:23    Sujet du message: Répondre en citant

Sepultura: ‘I don’t even know Max Cavalera anymore’ – Andreas Kisser

Andreas Kisser says he doesn’t see any reason why Sepultura would want to play with the Cavalera brothers and admits he feels like he doesn’t recognise his former band mates any more.

The current Sepultura guitarist was responding to a statement from Max Cavalera in which the former Sepultura frontman described the band without the Cavalera brothers as being “like Megadeth without Dave Mustaine”.

Kisser says: “You never know if Megadeth without Dave Mustaine could happen. It was the same with Black Sabbath without Ozzy [Osbourne]. And we saw great Sabbath stuff (without Ozzy), or Van Halen without David Lee Roth. Or (you never know if) Led Zeppelin (could have existed) without Robert Plant or something… Anything is possible.”

Speaking about Max directly Kisser continues: “Max is a totally different person today. I don’t know this guy anymore, I mean, I used to know Max from the ’90s, he changed so much and changed his music much — he (has) a totally different band from Sepultura; what it is today.

“I don’t see any sense in our playing together again or something. He left the band. It was his choice to leave. He didn’t fight for the name. We stayed with Sepultura, we kept Sepultura together — me, Paulo (Xisto Pinto Jr., bass) and Igor (Cavalera, drums). All the good stuff about Sepultura, and all the bad stuff about Sepultura, to rebuild a structure, to find a new manager, to find new producers, to resolve all the chaos that we were at that moment and stuff, and then here we are, celebrating what Sepultura is all about, playing music and enjoying what we do, without being slaves of our past.”

_________________
UNCHAINED - Infernal Death Machine (le clip !)
UNCHAINED - No Scapegoat to Blame

Boutique UNCHAINED: http://unchainedmetal.bigcartel.com/

SCORNFORGER - Thrash Till You Puke!!!
DIVIDEAD (mon ancien groupe) - Sweet revenge (live)
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Pingouin
Jean-Pierre Elkathrash


Inscrit le: 15 Jan 2010
Messages: 5306

MessagePosté le: Ven 25 Oct 2013 17:43    Sujet du message: Répondre en citant

Tout l'album : https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/playlists/12970111%3Fsecret_token%3Ds-hhfqp
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pingouin
Jean-Pierre Elkathrash


Inscrit le: 15 Jan 2010
Messages: 5306

MessagePosté le: Sam 26 Oct 2013 12:57    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
The current Sepultura guitarist was responding to a statement from Max Cavalera in which the former Sepultura frontman described the band without the Cavalera brothers as being “like Megadeth without Dave Mustaine”.


Il est de plus en plus con, le Maxou.
Il semble oublier que si Schizophrenia est à 100 coudées au-dessus du premier album, c'est grâce à Andreas ? Qu'une bonne moitié de Beneath the Remains et Arise vient du même Andreas ? Il est aussi responsable du son Sepultura que toi, mon gros. Il a autant de légitimité à continuer sous ce nom que toi si tu l'avais décidé.
La comparaison avec Megadeth est débile vu que Mitaine a toujours composé 95% de la musique en solo et est le dictateur de son groupe. Rien à voir avec le fonctionnement qu'a eu Sepultura à sa grande époque.


Dernière édition par Pingouin le Sam 26 Oct 2013 21:46; édité 1 fois
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pingouin
Jean-Pierre Elkathrash


Inscrit le: 15 Jan 2010
Messages: 5306

MessagePosté le: Sam 26 Oct 2013 17:53    Sujet du message: Répondre en citant

S1phonique a écrit:
j'ai commencé à l'écouter...pour l'instant je suis Couscous_Ci COuscous_ça
Neutral


Ben moi, il m'a bluffé.
Ils ont jamais été aussi proches du Thrash/Death de leurs débuts qu'ici (rien que l'enchaînement Trauma of War/The Vatican en intro Blink ). Ca me fait penser à ce qu'ils ont essayés de faire sur A-Lex (le côté très bourrin iveule) mais sauf que cette fois-ci, ils ont de vraies chansons et pas des machins d'à peine 2 minutes qui se ressemblent tous. Et ils ont pas oublié ce qui faisait leur personnalité à la grande époque, les dissonances, les éléments Latino, les rythmiques tribales, les passages atmos, ça permet d'aérer un peu et de jamais se faire chier.
Alors hop, j'achète. En espérant que la version CD sonne réellement mieux parce que de ce que j'ai entendu là, l'inspecteur Derrick est violemment sous-mixé et dès que le tempo s'emballe, on distingue plus trop les riffs, ça devient de la bouillie.
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
CCC
Once a camel


Inscrit le: 10 Aoû 2007
Messages: 8746
Localisation: Malakoff (92)

MessagePosté le: Sam 26 Oct 2013 20:43    Sujet du message: Répondre en citant

Eloy Casagrande c'est le même petit génie qui a joué avec Andre Matos... il a de l'avenir, le gamin, y'a pas.

Edith rajoute que non seulement le petiot est effectivement une putain de machine de guerre, mais qu'en plus le début du nouvel album décoiffe bien agréablement.
_________________
Elargis ton pénis
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail Visiter le site web du posteur MSN Messenger
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Sam 26 Oct 2013 21:48    Sujet du message: Répondre en citant

Pingouin a écrit:
Ben moi, il m'a bluffé.
j'ai une version qui tient la route, je me le remets que semaine prochaine le matin maintenant , des ptiotes emplettes donnant envi de réécouter des trucs connus ^-^
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Cedric
Dave Mitaine


Inscrit le: 27 Oct 2010
Messages: 5504

MessagePosté le: Lun 28 Oct 2013 9:54    Sujet du message: Répondre en citant

Pingouin a écrit:
S1phonique a écrit:
j'ai commencé à l'écouter...pour l'instant je suis Couscous_Ci COuscous_ça
Neutral


Ben moi, il m'a bluffé.
Ils ont jamais été aussi proches du Thrash/Death de leurs débuts qu'ici (rien que l'enchaînement Trauma of War/The Vatican en intro Blink ). Ca me fait penser à ce qu'ils ont essayés de faire sur A-Lex (le côté très bourrin iveule) mais sauf que cette fois-ci, ils ont de vraies chansons et pas des machins d'à peine 2 minutes qui se ressemblent tous. Et ils ont pas oublié ce qui faisait leur personnalité à la grande époque, les dissonances, les éléments Latino, les rythmiques tribales, les passages atmos, ça permet d'aérer un peu et de jamais se faire chier.
Alors hop, j'achète. En espérant que la version CD sonne réellement mieux parce que de ce que j'ai entendu là, l'inspecteur Derrick est violemment sous-mixé et dès que le tempo s'emballe, on distingue plus trop les riffs, ça devient de la bouillie.


Mitaine, entre Popo qui craque sur le dernier Pearl Jam et toi ici, ça, ça fait bizarre de voir associés les noms de ces groupes avec tant de bonne vibe Blink
Faudra que je me penche dessus aussi mitaine !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Lun 28 Oct 2013 10:01    Sujet du message: Répondre en citant

et ba.....ce matin je me le suis mis...A part la batterie et effectivement des riffs bien chiadé d'un de mes héros...j'accroche toujours pas ...Depuis Roorback y a pu magie en album studio :cry:

Mais j'irai les voirs avec joie et plaisir , ayant fait impasse depuis 2/3 venus (la der' c'était à la loco Blink ) et malgré la "non accroche" j'ai bien envie de me faire retourner live..qui sair les songs passeront pitêtre mieux.
Et puis quand on voit l'affiche MERDEUUUXXX !
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
S1phonique
Chauve No Mercy


Inscrit le: 08 Mar 2013
Messages: 5535
Localisation: pas très loin du Stade de France.

MessagePosté le: Dim 03 Nov 2013 18:23    Sujet du message: Répondre en citant

Et bien voici mon verdict : ça marche pas :cry:

Même la pattoun' de Kisser dans les riffs qui pris séparément sont INCROYABLES...l'album ne me séduit pas.
A noter le niveau du jeune batteur Blink

Bon j'ai quand même envi de les voir non seulement car l'affiche est incroyable mais aussi car ça fait un bout de temps et quelques titres me titillent live.
Et le trabendo ça va le faire !!!!!
_________________
Swing it, shake it, move it, make it ;Who do you think you are?
Trust it, use it, prove it, groove it ;Show, how good you are !
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer l'e-mail
Pietro
Divid Coverdead


Inscrit le: 12 Aoû 2007
Messages: 8139
Localisation: Nissa la Bella

MessagePosté le: Mer 06 Nov 2013 19:45    Sujet du message: Répondre en citant

Le clip:

SEPULTURA - The Vatican (OFFICIAL MUSIC VIDEO)
_________________
UNCHAINED - Infernal Death Machine (le clip !)
UNCHAINED - No Scapegoat to Blame

Boutique UNCHAINED: http://unchainedmetal.bigcartel.com/

SCORNFORGER - Thrash Till You Puke!!!
DIVIDEAD (mon ancien groupe) - Sweet revenge (live)
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Doomy
Pleureuse


Inscrit le: 19 Déc 2008
Messages: 5417
Localisation: Banlieue nord parisienne

MessagePosté le: Ven 13 Déc 2013 0:33    Sujet du message: Répondre en citant

Ici c'est comme sympho : du mal à apprécier l'ensemble malgré des putains de riff !

Il y a 2/3 titres que je m'écoute de temps en temps et basta...
_________________
« Teach me your mood, O patient stars !
Who climb each night the ancient sky,
Leaving on space no shade, no scars,
No trace of age and no fear to die.
»
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Droom
Oslow


Inscrit le: 15 Fév 2012
Messages: 3419

MessagePosté le: Ven 13 Déc 2013 7:38    Sujet du message: Répondre en citant

Vraiment pas mon truc mais les gus passent dans l'Ouest en 2014 : Rennes, Caen, (Rouen ?) : d'où une question : ça tabasse en live ou c'est tout nul ?

Je les remercie de passer dans le coin en tout cas. C'est plutôt rare. Malheureusement pour eux, ça montre aussi leur popularité actuelle j'imagine..
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Le Forum des Éternels Index du Forum -> La Tribune Du Héraut Omniscient [News] Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4  Suivante
Page 3 sur 4

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Service fourni par VosForums.com © 2004 - 2024 | Signaler un contenu illicite | Forum gratuit | Créer un blog | Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island | Traduction par : phpBB-fr.com | Designed & images by Kooky